Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

معرفی کتاب زبان بدن نوشته الیزابت کونکه

کتاب زبان بدن به قلم الیزابت کونکه توسط انتشارات مختلف و توسط افراد زیادی ترجمه و منتشر شده است که در پایان این یادداشت در لینک‌های خرید آن‌ها آمده است. کتاب زبان بدن نوشته‌ی الیزابت کونکه با موضوع شناخت و درک روابط غیرکلامی اولین بار در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. نویسنده در این کتاب راه‌های شناسایی و تشخیص حرکات بدنی، رفتارها و حالات چهره‌ای که پیام‌های کلامی و غیرکلامی منتقل می‌کنند را توضیح داده است. کتاب حاضر در ۵ بخش نوشته شده است و به خواننده کمک می‌کند تا از طریق تشخیص و پاسخ‌دهی به پیام‌ها جریان گفت و گو و روابط میان فردی خود را در مسیری خوب هدایت کنند.

این کتاب به معرفی تاثیر زبان بدن در چگونگی ارتباط با دیگران پرداخته و شما را در تشخیص قدرت زبان بدن، شناخت رفتار و افکار دیگران و نیز تبدیل شدن به یک ارتباط‌گر برتر یاری می‌دهد.

شخصی چیزی به شما می‌گوید، در حالیکه حالات و حرکات بدن‌ او از چیز دیگری حکایت می‌کند و به این ترتیب شما گیج و آشفته می‌شوید. آیا شما به کلماتی که می‌شنوید یا به زبان بدنی که می‌بینید، باور دارید؟ تحقیقات و شواهد حاکی از این هستند که حقیقت بر مبنای روش ارائه قرار دارد.

الیزابت لیندسی کونکه (elizabeth kuhnke) یک مربی اجرایی است که در زمینه تأثیر نفوذ شخصی فعالیت دارد. او یک کارشناس متخصص و نویسنده کتاب‌های پرفروش در زمینه ارتباطات و رفتارهای غیرکلامی نیز می‌باشد. الیزابت با رهبران ارشد و ستارگان برجسته در سازمان‌های جهانی کار کرده و به آنان کمک کرده است که خود را در بهترین حالت شخصی با اعتماد به نفس و متعهد به نمایش بگذارند.

او در کتاب زبان بدن (Body language) نشان می‌دهد این کلمات نیستند که اهمیت دارند، البته نه این که ارزش نداشته باشند اما اگر کلمات یا روش بیان آن‌ها با یکدیگر سازگار نباشد، شنوندگان بیشتر به مشاهدات باور دارند تا آنچه که بر زبان آورده می‌شود.

شما با آگاهی از پیام‌های ارسالی و یا تمرین حرکات، حالات و وضعیت بدنتان، می‌توانید تأثیرگذار باشید و پیام‌های دلخواه خود را به دیگران انتقال دهید. بعلاوه، با مشاهده و تفسیر کنش‌های دیگران، نسبت به درک افکار و رفتارشان یک قدم جلوتر هستید.

بنابراین چنانه مایل هستید که روابط خود با دیگران را بهبود بخشید، یاد بگیرید چگونه زبان بدن دیگران را بخوانید و نشانه‌ها و علائمی که حرکات و حالات چهره‌تان را انتقال می‌دهد، کنترل کنید. کوتاه سخن اینکه چنانچه روابط برای شما از ارزش بالایی برخوردار است و اگر می‌خواهید بدانید که مردم راجع به شما چه فکری می‌کنند، و چنانچه به احساس دیگران نسبت به خودتان اهمیت می‌دهید، زبان بدن را بیاموزید. هر چه بیشتر درباره پیام‌های ناگفته آگاه‌تر باشید، روابط بهتری را برقرار خواهید نمود، ‌ واکنش‌هایتان حساب شده و رفتارتان سازگارتر با محیط پیرامون‌تان خواهد بود.

در سرتاسر کتاب حاضر، شما به معنایی که در ورای اشارات، حرکات و حالات چهره قرار دارند، پی خواهید برد و یاد خواهید گرفت که چگونه دروغ‌ها را کشف و رفتارهای دلسوزانه را ثابت کنید؛ و نیز می‌آموزید که چگونه پیام‌تان را به طور روشن و واضح بیان کنید و آنچه را که ترجیح می‌دهید از دیگران پنهان دارید، استتار کنید. پیش از هر چیز، این نکته را به خاطر داشته باشید که برای مطالعه زبان بدن با احترام و حس مسئولیت اقدام کنید.


در بخشی از کتاب زبان بدن می‌خوانیم:

افرادی که ارتباطات جسارت‌آمیز از طریق افکار، احساسات و باورهایشان به روشی باز را صادقانه و مستقیم بدون تجاوز به حقوق دیگران به نمایش می‌گذارند، حس خوبی نسبت به خود دارند و نسبت به اجرا کردن تصمیمات خود وفادار هستند. آنان با احترام با دیگران رفتار می‌کنند و بر این باور هستند که همه مردم ارزش دارند.

افراد جسور به دیگران اجازه نمی‌دهند که از ایشان بهره‌برداری کنند و شما را نیز مورد حمله قرار نمی‌دهند. وقتی که متوجه این موضوع شوند که نظراتشان همیشه برنده نمی‌شود، به آسانی به کسانی که سر راهشان قرار می‌گیرند، نزدیک می‌شوند و رفتار مؤدبانه‌ای دارند.

مزایای جسور بودن بسیار است. افراد تازه کار وقتی که از خود رضایت داشته باشند و به روش مؤدبانه با دیگران رفتار کنند، عزت نفس‌شان بالا می‌رود. شانس آن‌ها برای دستیابی به خواسته‌هایشان بالا می‌رود به محض آنکه با احترام و صداقت با دیگران برخورد کنند. به همین خاطر افراد جسور می‌توانند در هر زمان خود را مطرح کنند، بدون آن که رنجش یا دلخوری پیش بیاید. بنابراین وقتی که نیاز به مراقبت از خود را احساس نکنید و کمتر احساس خجالت و سرگرم شدن با نیازهای خود کنید، بیشتر در تعامل با دیگران به روشی راحت و آسوده هستید.

شوخی و تفریح کافیست! چنانچه در حال گذر از منفعل یا پرخاشگر بودن به سمت جسور بودن هستید، ممکن است کمی این انتقال دردناک باشد. خانواده و دوستانی که از روش پیشین شما سود برده‌اند، ممکن است درصدد این باشند تلاش‌های شما را خراب کنند. شاید احساس ترس کنید مبادا به باورها و ارزش‌های قبلی بازگردید. بعلاوه، این امکان وجود دارد که یک رنج احساسی را تجربه کنید، و تضمینی برای بار نشستن تلاش‌هایتان وجود نداشته باشد.

خرید کتاب از فیدیبو  | لینک خرید

خرید کتاب از کتابراه | لینک خرید

 

42 دیدگاه دربارهٔ «معرفی کتاب زبان بدن نوشته الیزابت کونکه»

  1. بنظرمن زبان بدن ومحیط وبدل رفتاری ادمهایعنی حس ششم .یعنی درک بالا.انسان هایی که چشم سوم قوی تروتمرکزبیشتری دارندراحت تروبه سادگی شخصیت هارامیشناسن وبرخوردمیکنن

    1. بسیار عالی متشکر از ارائه منابع اطلاعاتی در این زمینه .
      نکته جالب این بود که با اهمیت بودن احساس دیگران نسبت به خودتان شما را به تحلیل محیطی مطلوبی میرساند که کنترل محیط را در دست داشته باشید اینکه حقیقت بر مبنای روش ارائه قرار دارد یک هنری است که فروشنده حرفه ای باید آن را تمرین کند . در نتیجه ضروری است که مطالعه زبان بدن با احترام و حس مسئولیت اقدام شود چرا که در درک و فهم این مطالب و آمیختگی با بدن ما تاثییر بسزایی دارد 🙏

  2. سلام . اگه ابتدا هر فرد بتونه به احسسات خودش غلبه کنه و کنترل کافی روی رفتار خودش داشته باشه قطعا میتونه در مواجهه با رفتارهای گوناگون افراد بهترین برخود را داشته باشد و همین کار سرچشمه اینه که به خوبی احساسات و رفتارهای مخاطب رو شناسایی وانالیز کنیم

  3. زیبا فخراعظمی

    سلام.تشکر ازشما
    هر شخصی باید اول روی رفتارهای خود کنترل داشته باشه تا بتونه بهترین برخورد و با دیگران داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا