Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

معرفی کتاب و معرفی فیلم

در این بخش تصمیم داریم چند فیلم خوب و چند کتاب برای یادگیری اصول مذاکره بهتون معرفی کنیم.


معرفی فیلم

۱۲ مرد خشمگین-۱۲ Angry Men– فیلمی درام حقوقی محصول سال ۱۹۵۷ آمریکاست که بر اساس داستانی تلویزیونی به همین نام نوشته رجینالد رز و به کارگردانی سیدنی لومت ساخته شده‌است. داستان دربارهٔ هیئت منصفه دادگاهی متشکل از دوازده نفر است که بایستی دربارهٔ گناهکار بودن یا بی‌گناهی جوانی به اتهام قتل تصمیم‌گیری کنند. فیلم به دلیل اینکه تنها از یک لوکیشن در بیشتر طول فیلم و دوازده بازیگر اصلی استفاده کرده‌است مورد توجه می‌باشد. در این فیلم با اصول مذاکره به خوبی آشنا می شوید.

پل جاسوس‌ها Bridge of Spies‎ یک فیلم درام تاریخی و مهیج بر اساس داستانی واقعی از دوره‌ای مهم از زندگی جیمز داناوان به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است. برادران کوئن به همراه مت چارمن فیلم‌نامهٔ این فیلم را نوشته‌اند.
هدف اصلی فیلم دربارهٔ داستان واقعی نجات جان سربازان وفادار به وطن و انسان‌های بسیار بواسطه مذاکره و دیپلماسی یک وکیل مجرب و شهروند ساده ایالات متحده به نام جیمز داناوان است که پس از تبادل یک سرباز شوروی به نام رودلف ایبل (با بازی مارک رایلنس) با یک سرباز ایالات متحده به نام فرانسیس گری پاورز و یک دانشجو در سال ۱۹۶۲، همان‌طور که در متن پایانی فیلم مطرح می‌شود وقتی در ۲۱ دسامبر ۱۹۶۲ قراردادی بین داناوان و فیدل کاسترو برای تبادل ۱۱۱۳ زندانی در قبال ۵۳ میلیون دلار غذا و دارو امضا می‌شود داناوان در ۳ ژوئیه ۱۹۶۳ نهایتاً موفق می‌شود که ۹۷۰۳ مرد، زن و کودکان اسیر را نیز از بازداشت در کوبا نجات دهد.

بعدازظهر سگی – Dog Day Afternoon یک فیلم درام نئو-نوآر، جنایی به کارگردانی سیدنی لومت محصول ۱۹۷۵ است. از بازیگران این فیلم می‌توان به آل پاچینو، جان کازال و کریس ساراندون اشاره کرد. این فیلم نامزد چندین جایزه اسکار و برنده جایزه بهترین فیلم‌نامه غیر اقتباسی شد. نام این فیلم به هوای شرجی تابستان و «روزهای سگی» اشاره دارد.

میلیون‌ها نفر آل‌پاچینوی جوان و چارلز دارنینگ را در فیلم بعد از ظهر سگی در نقش پلیس و جایزه بگیر دیده‌اند. این فیلم بر اساس داستانی واقعی از دزدی بانک تهیه شده که سریعاً به گروگان گیری تبدیل می‌شود. فیلم نشان می‌دهد که چگونه افراد پلیس سریعاً دست به کار می‌شوند و با مهارت و توانایی مذاکره می‌کنند. با اینکه کمی پیچیدگی‌های دراماتیک در فیلم وجود دارد – اما هیچگونه جعلی در داستان وجود ندارد.وقایع عیناً بازسازی شده است.روش عملیات پلیس نیز در این فیلم با دقت بالایی دنبال می‌شود.

گرفتن پلهام یک دو سه – The Taking of Pelham One Two Three‎ یک فیلم در ژانر سرقت، اکشن، مهیج، و درام به کارگردانی جوزف سارجنت است که در سال ۱۹۷۴ منتشر شد.

این فیلم در مورد یک حادثه‌ی گروگان‌گیری در قطار است؛ موقعیتی که عنوان این فیلم و یک مذاکره‌ی فاجعه آمیز را به وجود می‌آورد. می‌شود اشتباهاتی را که در هر قدم از مذاکره اتفاق می‌افتد، به وضوح ببینید، افرادی کشته می‌شوند.

می‌توانید به وضوح ببینید که مذاکره چگونه به بیراهه کشیده می‌شود. به دلیل اینکه گروهی توسط شخصیت والتر ماتئو هدایت می‌شوند، تمامی قوانین اصول مذاکرات را می‌شکنند،کسب یک نتیجه‌ی مطلوب عملاً غیرممکن است.

سریال زخم کاری
در برخی از قسمت های این سریال ایرانی اصول مذاکره به قشنگی دیده می شود.


معرفی کتاب

فنون مذاکره، اصول، کاربردها، ترفندها | محمدرضا شعبانعلی | انتشارات نص

اصول و فنون مذاکره| محمد جواد نائیجی و محمدرضا حسومیان | انتشارات اختران

نابخردی پیشبینی ناپذیر| دن آریلی | انتشارات مازیار

چگونه به احساسات دیگران پی ببریم؟| پل اکمن | انتشارات میم

 

64 دیدگاه دربارهٔ «معرفی کتاب و معرفی فیلم»

  1. مرسی خیلی مفید بود دقیقا برا هر خطایی که جناب اذین میفرمودن خاطرات یه مشتری تو دهن من تداعی میشد و خوشبختانه تا اینجای کار بدون اینکه تا حالا اموزشی دیده باشم در این زمینه خوب پیش رفتم و از خودم راضی ام👌🥰الان با این اموزش ها دیگه به صورت علمی پیش میرم

    1. سلام وخسته نباشیدبه گروه آموزش جناب آقای آذین.. مطالب بسیارآموزنده وکاربردی بودو درفیلم ۱۲مردخشمگین دقیقا تمام این آموزش ومذاکرات وتکنیک ها وترفندها نمایش داده شد.ممنون ازانتخاب بی نظیرتان.

    1. با عرض سلام و ادب، دوره خیلی خوبی بود بخصوص ترفندهای مذاکره که واقعا علی رغم اینکه قبلاً آموزشی در این خصوص ندیده بودیم تا به حال در امر فروش
      و جلب رضایت مشتری خیلی بهتر عمل کردیم و با سپری کردن این دوره ، به صورت علمی با هنر مذاکره آشنا شدیم . ممنون از همکاران و آقای آذین ،.

  2. فیلم بعد از ظهر سگی واقعا فوق العاده است و علاوه بر بازی زیبای آل پاچینو ابعاد خیلی دقیق و جالبی از مذاکره رو نشون میده
    در سریال زخم کاری هم مذاکره مالک با گروه نروژی خیلی حرفه ای انجام شد

  3. سلام وخدا قوت خدمت اقای اذین وممنون ازاطلاعات مفید ومرکاربردی که درپیشرفت کارمون ارایه دادن انشاع الله با کارایی واموزش’بیشتر بتونیم درکارمون موفق تر باشیم

  4. سلام جناب آذین سپاسگزارم بابت راهنمایی و پیگیری شما در امر آموزش، بسیار خوشحال کننده و مثمر ثمر خواهد بود اگر لطف کنید و فایل pdf کتاب‌ها رو هم مانند فایل فیلم‌ها در سایت قرار دهید،
    موفق و پیروز باشید، کاکوئی

  5. باز هم برگ دیگه ای از دفتر آموزش آکادمی وینگ رو ورق زدیم و از دانش بسیار کارشناس آموزش عزیزمون جناب آقای آذین استفاده کردیم. برای من که واقعا لذت بخش هست که می تونم از این آموزش ها استفاده کنم و البته این موارد رو در فروشم بکار ببرم. بسیار ممنون و متشکرم از آکادمی آموزش و رشد اسنوا (وینگ) و بخصوص جناب آذین عزیز.

  6. با تشکر از اموزشها وومعرفی کتاب و متابع اموزشی بیشتر،،،و چقدر مطالب مفید و اموزنده هستند و بادتلاش ووپشتکار یکایک ماها انشالله به نتیجه مطلوب خواهیم رسید و قطعا امر مهم فروش به نحو عالی محقق خواهد شد

  7. واقعاا عالی و پرمفهوم .واینکه با دلیل و مدرک صبر کوتاه نیایی و با استقامت حرفتو با دلیل بزنی و نتیجه تلاش و باهوش بودن رو خواهی گرفت

  8. سلام وقت بخیر
    مطالب بسیار مفید و آموزنده بودن
    با سپاس از جناب آذین بزرگوار
    انشالله بتونیم ب نحو احسن از دانسته ها و اطلاعاتمون برای فروش بهتر استفاده کنیم

  9. ترفندهای مذاکره که واقعا عالی بود
    وبرای جلب رضایت مشتری خیلی بهتر عمل کنیم و با سپری کردن این دوره ها در طول خدمت. هم بتوانیم به اطلاعات بیشتریآسنا بشویم . ممنون از همکاران و آقای آذین ،.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا