sap؛ سامانه جدید ثبت کارکرد

مشاوران فروش از تیرماه 1401 می‌بایست کارکرد خود را در سامانه sap تایید نمایند در ادامه با مراحل کار با این سامانه بیشتر آشنا می‌شویم.

  • دریافت پیامک رمز عبور VPN

    از طریق پیامک نام کاربری و رمز عبور برای استفاده از VPN گروه صنعتی انتخاب ارسال شده است. در صورتی که به دستتان نرسیده است از طریق پشتیبان دفاتر آن را دریافت نمایید.

    نکته: اگر شما رمز دامین گروه (همان رمزی که برای ورودی به ویندوز و ایمیل سازمانی) را دارید باید با همان رمز وارد شوید و نیاز به مرحله بعد و تغییر رمز نیست!

  • طریق رمز vpN

    بعد از دریافت رمز VPN حتما باید از طریق لینک زیر طبق قوانین رمزگذاری، آن رمز خود را تغییر دهید.

    قوانین:

    کلمه عبور حداقل شامل 10 (ده) کاراکتر است.
    این رمز در بازه زمانی 120 روزه منقضی می شود.
    در کلمه عبور الزاماً باید از حروف بزرگ ، کوچک و اعداد استفاده شود.
    استفاده از کاراکترهای ویژه نظیر ! ، @ ، % و ... مجاز است.
    تغییر کلمه عبور فقط یکبار در طول 24 ساعت امکان پذیر است.
    انتخاب کلمه عبور قبلی به عنوان کلمه عبور جدید مجاز نیست.
    استفاده از نام و نام خانوادگی و کد پرسنلی در کلمه عبور مجاز نیست.

    ورود به سامانه تغییر رمز

  • ورود به سامانه vpn

    سامانه تایید کارکرد SAP از طریق اینترنت سازمان به راحتی باز می‌شود اما اگر در فروشگاه هستید یا از اینترنت همراه و منزل استفاده می‌کنید حتما باید از طریق VPN وارد شوید.

    ورود به سامانه VPN

  • انتخاب SAP-fiori

    یرای ورود به سامانه SAP طبق راهنما باید روی گزینه SAP-FIORI کلیک نماییم.  و یا اگر از طریق اینترنت سازمان این کار را انجام می‌دهیم از طریق لینک زیر وارد شویم.

    ورود به سامانه SAP

فیلم آموزشی استفاده از VPN

  • دریافت پیامک رمز عبور sap

    از طریق پیامک نام کاربری و رمز عبور برای استفاده از SAP  ارسال شده است. در صورتی که به دستتان نرسیده است از طریق پشتیبان دفاتر آن را دریافت نمایید.

  • تغییر رمز عبور sap

    برای اولین بار بعد از ورود از شما خواسته می‌شود رمز خود را تغییر دهید. رمز باید طبق قوانین زیر تغییر یابد. دقت کنید این رمز به سختی بازیابی می‌شود و اگر فراموش کنید به دردسر خواهید افتاد. پس رمز را در جای درست نگهداری کنید.

    قوانین:

    ·        رمزعبور می بایست حداقل 10 کاراکتر باشد
    ·        رمزعبور می بایست شامل عدد و حروف کوچک و حروف بزرگ باشد.
    ·        رمزعبور می بایست شامل علایم از قبیل #$%^&*(@! باشد.
  • نمای کلی از sap

    در پیشخوان sap به صورت کلی موارد زیر آمده است که در ویدیوی آموزشی که در ادامه آمده است توضیح داده شده است.

    پروفایل من
    مشاهده کارکرد
    درخواست مرخصی و ماموریت
    فراموشی ورود و خروج
    فیش حقوقی من
    ساختار سازمانی
    تقویم تیم
    مشاهده و ثبت نواقص

فیلم آموزشی استفاده از SAP

سوالات متداول

در برخی از شیفت بندی ها ساعت 13:30 الی 16:30 زمان استراحت می باشد از این رو در زمان ثبت نواقص نیازی نیست چیزی ثبت شود. سیستم به صورت پیش فرض برای شما لحاظ خواهد کرد.

به عنوان مثال
یک مشاور فروش شیفت A شهرستان می‌باشد و یک روز از ساعت 9 تا 13:30 در محل کار حاضر نشده است یا انگشت ورود و خروج نزده است. و ساعت 15:30 وارد فروشگاه شده و انگشت ورود زده است. از این رو دز سیستم نواقص موارد زیر برای او ثبت شده است:

9 الی 13:30
13:30 الی 15:30

این شخص تنها باید برای ساعت 9 الی 13:30کارکرد ثبت کند ( یا مرخصی یا ماموریت یا استفاده از امکان فراموشی)

هر مشاور فروش برای حضور در محل کار یک شیف بندی دارد که ملزم است آن را رعایت کند. عواقب عدم رعایت آن به عهده شخص او است.
بعنوان مثال شیفت شهرستان A ساعت حضورشان از 9 تا 13:30 و از 16:30 تا 21:30 می‌باشد. روزهای تعطیل شیفت: جمعه‌ها و یکی در میان یکشنبه ها و سه شنبه ها صبح.

شیفت B هم شبیه A است با این تفاوت که اگر این هفته شیف A در روز یکشنبه صبح تعطیل است شیف B سه شنبه تعطیل می باشد. و هفته بعد بالعکس

خیر به هیج عنوان!
در این نوع فروشگاه یک نفر باید A و دیگری باید B باشد. در صورت مغایرت به کارشناس خود و پشتیبان دفتر اعلام نمایید.

در این نوع فروشگاه یکی باید A و دو نفر دیگر باید B باشد.
و یا یک نفر B و دو نفر دیگر A باشند.

کارکردهایی که توسط سیستم ثبت شده است با نماد posted و کارکردهایی که از قسمت فراموشی خودتان ثبت می‌کنید با نماد sent نشان داده می‌شود.


در این حالت به احتمال زیاد رمز ما منقضی شده است. باید وارد سامانه پسورد شوید و مجدد رمز جدید مشخص کنید.

به احتمال زیاد شما از 3 بار امکان خود استفاده کرده اید. در صورتی که می خواهید باز هم استفاده کنید باید قبلی ها را پاک کنید و مجدد وارد کنید. اما فراموش نکنید هر مشاور فروش فقط 3 بار می تواند از این امکان استفاده نماید. پس در ورود و خروج خود دقت کنیدچرا که امکان ثبت نخواهید داشت و غیبت می خورید

| در صورت داشتن سوالات دیگر به پشتیبان دفاتر خود تیکت بزنید |