Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

چگونه پیج اینستاگرام را از شخصی به تجاری تبدیل کنیم؟

برای رونق کسب و کار در فضای مجازی شما نیاز به بستری دارید تا بتوانید محصولات خود را در آن عرضه کنید. یکی از این بسترها اینستاگرام است.

اما شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که آیا صفحه من باید شخصی باشد یا عمومی؟

پاسخ این سوال را در الگوریتم زیر بدست بیاورید.

 

اما پاسخ ما به شما این است قطعا پیج شما باید تجاری یا بیزینسی باشد.

 

آموزش تجاری کردن (بیزینسی کردن) پیج اینستاگرام

برای تجاری کردن اکانت اینستاگرام خود به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد حساب کاربری خود شده و روی پروفایل کاربری‌تان تب کنید.
  2. پس از آن دکمه سه خطی بالا صفحه را لمس کرده و سپس وارد setting شوید.
  3. بر روی گزینه Account کلیک کنید، سپس صفحه را اسکرول کرده و بر روی متن آبی رنگ گزینه switch to professional account و سپس Business را کلیک نمایید.
  4. در این قسمت توضیحاتی داده شده است. آن‌ها را رد می‌کنید تا صفحه Select a Category ظاهر شود. در این قسمت شما مشخص می‌کنید که اکانت تجاری شما در چه حوزه‌ای فعالیت کند (توجه داشته باشید که اگر متناسب با حوزه کاری شما پیدا نشد، گروهی را انتخاب نمایید که نزدیک به گروه شما باشد). همچنین امکان نمایش و یا عدم نمایش این قسمت در پروفایل کاربری‌تان وجود دارد. حالا دکمه next را انتخاب کنید. برای مشاورین فروش Retail Company  را انتخاب کنید.
  5. در اینجا شما با دو گزینه مواجه می‌شوید:
  1. creator: این قسمت برای پرسونال برندینگ است و به توصیه خود اینستاگرام افرادی مثل اینفلوئنسرها، تولید کنندگان محتوا و هنرمندان می‌توانند از این گزینه استفاده کنند.
  2. business: این گزینه برای کسب و کارها، سازمان‌های تجاری، ارائه دهندگان خدمات و … مناسب است. این گزینه را انتخاب کنید. پس از آن بر روی Next کلیک کرده تا صفحه Contact ظاهر شود.
  3. در اینجا سه text box ظاهر می‌شود که شامل ایمیل، شماره تلفن و آدرس محل کار شما و یک گزینه آبی رنگ در قسمت پایینی Don’t use my contact است که صفحه را Skip می‌کند و محتوای داخل آن را نشان نمی‌دهد. در این قسمت شما می‌توانید حداقل یک قسمت را پر کرده و رد شوید، ولی این صفحه مهمی محسوب می‌شود، زیرا راه ارتباط شما با مشتری از طریق این سه مشخصه تعریف می‌شود. سپس دکمه next را انتخاب کنید.
  4. در این صفحه شما دو انتخاب دارید: یا با انتخاب choose page اکانت خود را به فیسبوک متصل کنید و از امکاناتی مثل تبلیغات (ads) که در این حالت امکان استفاده از آن را دارید استفاده کنید، یا گزینه Don’t connect to Facebook Now را انتخاب کنید. (در صورت تمایل به اتصال به فیسبوک باید فیلترشکن سیستم را روشن کنید).

 

حالا اگر می‌خواهید مشخصاتی که هنگام بیزینسی کردن وارد کرده بودید را (مثل شماره تماس یا دسته‌ای که انتخاب کرده بودید) به هر دلیلی تغییر دهید، مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد حساب اینستاگرام خود شده و وارد صفحه پروفایل خود شوید.
بر روی دکمه Edit Profile کلیک کرده و به پایین صفحه اسکرول کنید:

در بخش Public BusinessInformation شما با گزینه های زیر مواجه می شوید:

Page: می‌توانید اکانت خود را از صفحه facebook برداشته و به صفحه دیگری وصل کنید.
Category: اگر حوضه کاری خود را به اشتباه تعیین کرده‌اید می‌توانید در این قسمت مشکل را برطرف نمایید.
Contact Option: با کلیک بر روی این بخش می‌توانید ایمیل، تلفن کاری و آدرس محل کار خود را تغییر دهید.
Profile Display: در این بخش شما می‌توانید حوضه کاری خود را در صفحه پروفایل خود نمایش داده و یا نشان ندهید.

آموزش تصویری تجاری کردن پیج اینستاگرام (برای اینستاگرام فارسی)

اگر اینستاگرام‌تان فارسی‌ست و می‌خواهید صفحه‌تان را تجاری کنید، کافی‌ست نگاهی به تصاویر زیر بیندازید. (برای بزرگ نمایی روی عکس ها کلیک کنید)

 

 

کلام پایانی

حال که یاد گرفتیم چگونه در اینستاگرام صفحه ی تجاری بسازیم باید بتوانیم از آن صفحه پولسازی کنیم (تجارت بدون کسب پول مگر می‌شود؟!؟!). شما باید روش‌ها پولسازی، تولید محتوا، هشتگ گذاری و… را به طور صحیح در اینستاگرام یاد بگیرید تا بتوانید پولسازی کنید. در غیر این صورت مانند کودکی می‌مانید که اسلحه‌ای قوی در اختیار دارد اما توانایی استفاده از آن را ندارد.

 

امیدواریم این مطلب برای شما مشاورین عزیز و پرنده های آبی مفید بوده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا