Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

خرید وسیله برقی سختی های خودش را دارد. دنیایی از برندها، امکانات و … در این مقاله تصمیم داریم در خصوص راهنمای خرید ماشین ظرفشویی برای شما صحبت کنیم. خیلی از مصرف کنندگان دوست دارند بدانند ماشین ظرفشویی چه برندی بهتر است؟ یا بهترین مدل ماشین ظرفشویی چیست؟ در این یادداشت به شما پاسخ خواهیم داد.

به منظور انتخاب ماشین ظرفشویی سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که بیشترین کارکرد را برای شما دارد. این کارکردها می تواند شامل برنامه ها، ابعاد، میزان ظرفی که می شورند و … باشد. طول عمر دستگاه، اندازه و راحتی فاکتورهای اولیه ای هستند که مدلی را از سایر مدل ها متمایز می کند.

اندازه ماشین ظرفشویی

ماشین‌های ظرفشویی بر حسب اندازه و گنجایش به اندازه های چهار، شش، هشت، دوازده و چهارده نفره تقسیم می شوند. انتخاب یکی از این گزینه ها بر اساس تعداد افراد خانواده و مهمان‌های آن‌ها تعیین می‌شود.

  • ماشین های ظرفشویی ۴ تا ۸ نفره، به نام ماشین های رومیزی در بازار موجود هستند. معمولا ۷۲ تا ۱۰۸ پارچه ظرف در ماشین های ۴ تا ۸ نفره، جای می گیرند. قیمتشان از نوع ایستاده کمتر است.
  • ماشین‌های ۱۲ نفره، پرطرفدارترین انواع ظرفشویی در بازار هستند. معمولا حدود ۱۴۴ پارچه ظرف داخل این ماشین ها جا می شود. بعضی از این نوع ماشین‌های ظرفشویی دارای قدرت نیم شور هم هستند. یعنی با پر کردن نصف ظرفیت ماشین هم می توانند ظرف ها را با مصرف آب و شوینده کمتری بشویند.
  • ماشین های ظرفشویی ۱۴ نفره، پرحجم ترین و بزرگ ترین انواع ماشین های موجود در بازار هستند که ظرفیت شستشوی حدود ۱۶۰ تکه ظرف را دارند. بیشتر این ماشین ها سیستم های شستشوی مختلف برای شستن ظرف های خیلی چرب، ظرف های کمتر از ظرفیت ماشین و ظرف های نه چندان کثیف را دارند. می توانید در صورت تمایل، انواعی که قابلیت تشخیص خودکار میزان کثیفی ظرف را دارند، بخرید. این ماشین‌ها نسبت به انواع عادی، آب و شوینده کمتری مصرف می کنند.

مخزن ها و چنگک ها

مدل های با قیمت پایین تر مخزن های پلاستیکی دارند، مدل های متوسط و خیلی گران مخزن های استیل ضد زنگ دارند. در مدل های ارزان تر ذرات باقی مانده غذا داخل فیلتر می رود که باید به صورت دستی و به طور منظم تمیز شوند. اما مدل هایی که گران تر هستند فیلترهای خود پاک کننده دارند، بعضی از آن ها خرد کن های کوچیکی دارند که تکه های بزرگ را ریز می کند تا با آب کثیف از دستگاه تخلیه شوند. چنگک ها، و قفسه‌های ظروف در شکل های گوناگونی هستند. هرچه قیمت ماشین ظرفشویی بالاتر باشد، دستگاه انعطاف پذیرتر و قابل تنظیم تر خواهد بود،

سبد های قابل تنظیم

اگر ماشین ظرفشویی دارای سبدهای قابل تنظیم باشد، این امکان را به شما می دهد تا بتوانید بشقاب‌های بزرگ‌تری را در ماشین جای دهید.

هزینه و مصرف انرژی

یک ماشین ظرفشویی خوب باید دارای گواهی برچسب انرژی ستاره (ENERGY STAR) باشد. به این معنی که با استانداردهای بهره وری تعیین شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست مطابقت داشته باشد. ماشین های ظرفشویی که این گواهی را دارند، به طور متوسط %۱۲ بازدهی انرژی کارآمدتر و %۳۰ مصرف آب کمتری (نسبت به مدل هایی که این گواهی را ندارند) دارند.

برای رسیدن به این امتیاز، شرکت‌های مختلف از تکنیک هایی مانند آب‌پاش‌های با کارایی بالا و سبدهای با طراحی جدید (به‌گونه‌ای طراحی شده اند که آب را بیشتر حفظ می کنند و در عین حال ویژگی تمیز کردن ظروف را نیز حفظ می کنند) استفاده می کنند.

شستشو بدون صدا

اکثر مردم به دنبال ماشین ظرفشویی هستند که بدون صدا و یا کم صدا باشد. معمولاً یک ماشین ظرفشویی خوب در رنج ۵۰ دسیبل یا کمتر عمل می کند. این بدان معنی است که ماشین های ظرفشویی که در آن ها از لوله های فولادی ضد زنگ استفاده شده است سروصدا را بهتر از ظرفشویی هایی که از لوله های پلاستیکی استفاده می کنند، جذب می کنند. از مزایای دیگر لوله های فولادی دوام بیشتر، تحمل درجه حرارت بالاتر و راندمان خشک کردن بهتر است.

سهولت در استفاده

یک ماشین ظرفشویی خوب علاوه بر کیفیت و قدرت شستشوی خوب باید به گونه ای طراحی شده باشد که استفاده از آن برای مصرف کننده ساده باشد. تنظیمات پیچیده، دکمه های زیاد، سبدهایی که چیدن ظروف در آن ها سخت و عصبی کننده باشد و … از عواملی هستند که می تواند باعث نارضایتی مصرف کننده باشد. بهترین ماشین ظرفشویی دارای بدنه بسیار محکم و تنظیمات ساده و راحت می باشد.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش برای هر وسیله برقی مهم است. از این رو در زمان انتخاب وسیله، حتما در خصوص شرایط گارانتی، خدمات پس از فروش و … اطلاعات کسب کنید. ما در مجموعه اسنوا این تضمین را می دهیم که محصولاتمان را در مدتی مشخص تحت گارنتی قرار داده و ۲۴ ساعت شبانه روز از طریق مجموعه کال سنتر ۱۶۹۹ پاسخگوی تماس مشتریان هستیم.

 

1 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای خرید ماشین ظرفشویی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا