Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

طول عمر مفید یخچال چقدر است؟

بیایید برای یک لحظه تصور کنید در منزل یخچال نداشتید!

حتما باید به زیر زمین ها می‌رفتیم و از داخل آن گوشت و مرغ دودی شده برمی‌داشتیم و آب را در کوزه‌های سفالی خنک می‌کردیم! تقریبا امری محال است و امروزه خانه بدون یخچال قابل تصور نیست.

تهیه لوازم خانگی یک خرید مهم برای هر خانواده ای می باشد هنگامی که بودجه بندی هزینه ها برای ما مهم باشد، دانستن عمر مفید لوازم خانگی مورد نیاز، برای ما ضرورت می‌یابد. لوازم خانگی از مهم ترین ابزارهای فراهم کننده آسایش در منزل ما هستند و کیفیت این لوازم به طور مستقیم با کیفیت زندگی ما در ارتباط است.

کیفیت  لوازم خانگی به صورت کلی به عمر مفید لوازم خانگی بستگی دارد که این عمر مفید با توجه به نحوه استفاده و نگهداری از آن ها متفاوت است.

همانطور که می‌دانید برای هر دستگاهی عمر مفیدی تعریف می‌گردد مثل هر کالای دیگری یخچال و فریزر هم دارای  عمر مفید تعریف شده ای هستند. در این مقاله به این موضوع می پردازیم که عمر مفید یخچال و فریزر چقدر است و چه عواملی در عمر مفید یخچال و فریزر تاثیر دارد؟

عوامل موثر در عمر مفید یخچال و فریزر

بازو بسته کردن بیش از حد درب یخچال و فریزر

باز کردن بیش از حد درب یخچال باعث از دست رفتن دمای داخلی آن می‌گردد سیستم کنترلی یخچال به خاطر جبران دما فرمان کارکردن بیش از حد را موتور می‌دهد و این خود هم مصرف انرژی را افزایش می‌دهد هم قطعات اصلی مثل موتور را تحت فشار قرار می‌دهد

تراز نبودن جای یخچال

این امر علاوه براین که ممکن است باعث باز ماند ناخودآگاه درب یخچال کردد در سیستم خنک کننده یخچال  هم خلل ایجاد می‌کند همیشه از تراز بودن یخچال خود مطمئن شوید

حمل و نقل یخچال

هنگام جابه‌جایی سعی کنید یخچال را ایستاده جابه جا کنید و اگر مجبور به افقی کردن یخچال هستید حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از جایگزاری مجدد در وضعیت ایستاده یخچال یا فریزر خود را روشن نکنید

عوامل مختلفی در عمر یک یخچال فریزر تاثیر گذار است اما به چند نشانه برای پایان عمر یخچال فریزر دقت کنید.

نشانه های پایان عمر یخچال و فریزر

بیش از ۱۰ سال از عمر یخچال‌تان می‌گذرد

عمر مفید یک یخچال فریزربین ۱۰ تا ۱۵ سال است. هرچقدر یخچال‌ فریزرتان قدیمی‌تر باشد، نگهداری و تعمیرات آن هم هزینه‌برتر خواهد بود. و به همین ترتیب هرچه از عمر یخچال فریزر‌تان بگذرد، هزینه نگهداری و تعمیر یخچال فریزر از خرید یک یخچال فریزرجدید بیشتر می‌شود. اگر ۱۰ سالی می‌شود که این یخچال‌ فریزر را دارید و متوجه شده‌اید که نیاز به تعمیر دارد، شاید بد نباشد که کم‌کم شروع کنید به پول جمع کردن و یک یخچال جدید بخرید.

یخچال‌تان ساید‌بای‌ساید است؟

نوع یخچال هم نقش زیادی در نوع علائمی که می‌تواند نشان دهد یخچال فریزر نیاز به تعویض دارد یا تعمیر ایفا می‌کند. اگر از عمر یخچال سایدبای‌سایدتان بیش از ۸ سال می‌گذرد و مکرر نیاز به تعمیر دارد، بهتر است به فکر یک یخچال جدید باشید.

یخچال‌تان پرمصرف است

اگر قبض برقتان چند وقتی است بیشتر شده اما مصرف انرژی‌تان تغییری نداشته است، احتمالا این مشکل ریشه در وسایل برقی پرمصرف دارد. یخچال‌ فریزرهای جدیدتر نسبت به مدل‌های قدیمی، کم مصرف‌تر هستند. یخچال فریزرکم مصرف نه تنها برای جیب‌تان مفید است، بلکه به نفع محیط زیست هم خواهد بود.

اگر تصمیم به خرید یخچال جدید گرفتید، پیشنهاد می کنیم راهنمای خرید یخچال را بخوانید تا انتخاب درست تری داشته باشید.

1 دیدگاه دربارهٔ «طول عمر مفید یخچال چقدر است؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا