Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

نکاتی که باید در مورد محصول بدانید (محصول چیست؟)

فروش وقتی حاصل می شود که محصول یا خدمتی وجود داشته باشد و فروشنده حرفه‌ای وقتی حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد که در کنار دانش فروش، محصول خود را با جزئیات و دقیق بشناسد. در این یادداشت شما با مفاهیم زیر به صورت خلاصه آشنا خواهید شد و در ادامه به صورت جزئی‌تر و دقیق‌تر شما را با محصولات اسنوا آشنا خواهیم کرد.

لازم به توضیح است این یادداشت ویژه مشاورین فروش اسنوا تدوین شده است از این رو برخی از این مفاهیم تنها برای این برند صادق است و ممکن است شرایط در سایر برندها متفاوت باشد.

  • محصول چیست؟
  • گروه محصولات اسنوا چیست؟
  • گرید انرژی در محصول چیست؟
  • ابعاد تلویزیون
  • گارانتی و وارانتی چیست؟

محصول چیست؟

محصول (Product) را افراد زیادی تعریف کرده اند اما یکی از تعریف هایی که به نظر می رسد در حوزه کاری ما مناسب‌تر است را Marty Cagan در گروه محصول سیلیکون‌ولی ارائه کرده است. او می گوید:

محصول = تجربه ی جامع کاربر = عملکرد + طراحی + درآمد + محتوا

در ادامه هر کدام را توضیح می‌دهیم:

  • عملکرد (Functionality) به قابلیت­‌های محصول ما اشاره می­ کند.
  • طراحی (Design) به ترکیب طراحی تعاملی (Interaction Design)، طراحی بصری (Visual Design) و طراحی صنعتی (Industrial Design) اشاره می­ کند.
  • درآمد (Monetization) به استراتژی درآمد از ارائه محصولمان اشاره می­ کند که می ­تواند تبلیغات، حق عضویت و … باشد.
  • محتوا (Content) که می­‌تواند اورجینال باشد یعنی برای محصولمان داستان و روایت خلق کنیم.

با توجه به تعرف بالا وقتی محصول خلق یا تعریف می شود که تمام موارد بالا در کنار هم وجود داشته باشد.

پس شما بعنوان مشاور فروش اسنوا باید:

  • با عملکرد تک تک محصولات اسنوا، روش کار و جزئیات آن آشنا باشید. 
  • در خصوص طراحی آن اطلاعات کافی داشته باشید.
  • باید استراتژی های فروش و مدل‌های درآمدی که از ستاد و مدیران به شما اطلاع رسانی می شود را کامل مسلط باشید
  • برای تک تک محصولات داستان منحصر بفردی برای گفتن به مشتری داشنه باشید.

لازم به توضیح است شما بعنوان فروشنده محصولات اسنوا در کنار آشنایی کامل با محصول باید به موارد دیگر نیز مسلط باشد و در خصوص آن اطلاعات کامل داشته باشید. این موارد عبارت است از:

  • برند اسنوا: در خصوص سابقه برند و حوزه فعالیت آن بارها صحبت کرده ایم کافی است وقت بگذارید و به آن مسلط باشید.
  • شرکت کالابران انتخاب : این شرکت وظیفه انبار داری و حمل و نقل محصولات اسنوا را بر عهده دارد.
  • شرکت انتخاب سرویس : این شرکت وظیفه پشتیبانی از محصولات و ارائه خدمات پس از فروش را بر عهده دارد. سرشماره ۱۶۹۹ پاسخگوی ۲۴ ساعته به مشتریان جهت عملیات نصب و تعمیر می باشد.

گروه محصولات اسنوا چیست؟

اسنوا در سال ۱۳۸۴ به وجود آمد. برندی با هویت مستقل که برای تولید و عرضه محصولاتی منطبق بر انتظارات مصرف کننده ایرانی شکل گرفته است. امروزه این برند به عنوان صاحب سبک در طراحی، یکی از اصلی ترین رقبای برندهای بین المللی محصولات لوازم خانگی در ایران است.

اسنوا در واقع مخفف «ارکان ساختار نوین ایرانیان» است و بیش از آنکه یک برند باشد، تجمیع توانمندی‌های یک هلدینگ سرمایه گذاری است که با شعار روی ما حساب کنید مشغول به فعالیت است.

اسنوا بر اساس نیاز بازار و بر اساس پژوهش‌های میدانی محصولات متنوعی را تولید و روانه بازار کرده است. در حال حاضر می توان گروه محصولات اسنوا را به شرح زیر طبقه‌بندی کرد:

  • محصولات برودتی شامل یخچال فریزرهای سایدبای‌ساید، یخچال‌های دوقلو، یخچال‌های فریزر بالا و پایین اسنوا می‌شوند
  • محصولات گازسوز شامل اجاق گاز اسنوا می‌باشد.
  • محصولات شوینده شامل ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی اسنوا می‌باشد.
  • محصولات صوتی و تصویری شامل تلویزیون هوشمند و غیر هوشمند اسنوا،‌ و سیستم های سینمای خانگی می‌باشد.

در محتواهایی دیگر به صورت کامل تر در خصوص تک تک گروه محصولات اسنوا صحبت خواهیم کرد تا با تسلط کامل بر محصول بتوانید به یک متخصص محصول نیز تبدیل شوید. اما در ادامه این یادداشت تصمیم داریم در خصوص مشخصات عمومی که در تمام گروه محصولات وجود دارد صحبت کنیم. مشخصاتی مانند گرید انرژی، اندازه صفحه، گارانتی و وارانتی و … در درس های بعد منتظر باشید.

60 دیدگاه دربارهٔ «نکاتی که باید در مورد محصول بدانید (محصول چیست؟)»

  1. اموزش ها بسیار عالی هستند،وقتی اطلاعات جامع و کاملی از محصول داشته باشیم جوابهای مفیدی برای پرسشهای مشتری خواهیم داشت و میتوان فروش بهتر و بالاتری داشته باشیم

  2. خیلیم عالی …..اینکه اسنوا از سال ۸۴شروع به کار کرده ومن تجربه ب اینو دارم که ازسال ۸۵تو نمایندگیش مشغول به کار بودم خیلی خوسحالم

  3. سلام و خسته نباشید
    اطلاعات درباره محصولات و برند بسیار مهم هست و به مشاوران در امر فروش کمک میکند
    و تا زمانیکه خود ما ویژگی محصول رو نشناسیم و با برند آشنایی نداشته باشیم قادر به فروش نخواهیم بود و نمیتوانیم مشتریان رو مجاب به خرید کنیم
    ممنون بابت موضوعاتی که در نظر گرفتید🙏🙏

  4. سلام وقتتون بخیر بسیار مفید و کارا هستش این مطالب. بسیار خوشحالم که وارد این مجموعه شدم. سپاس فراوان از تمامی کسانی که زحمت میکشن و مطالب مفید رو میزارن برامون.

  5. کیفیت ارائه مطالب خیلی بهتر شده است. تفکیک رنگی و عدم وجود غلط های نگارشی که در تم ماه قبل کم و بیش مشخص بود. سپاس از تلاش شما دوستان در آکادمی رینگ.

  6. با سلام مطالب بسیار اموزنده وانرژی دهنده است انشااله پس اتمام ویروس کرونا ازنزدیک شاهد مراحل تولید ودیداری باسروران عزیز داشته باشیم

  7. با درود
    تا اینجا اطلاعات خوبی از نحوه فروش و تاریخچه شرکت اسنوا مطالعه کردم .
    امیدوارم در ادامه مطالب کاملتر و کاربردی تر را مطالعه کنم
    با سپاس

  8. با عرض سلام و ادب و خداقوت خدمت شما
    ضمن تشکر از زحمات شما شاید اشاره به نکته ی زیر هم خالی از لطف نباشد
    در مورد تعریف محصول از لحاظ ادبی و زبانی تعاریف صحیح نیستند
    یعنی نمیشه ما در تعریف ”طراحی” از ”طراحی صنعتی” و …استفاده کنیم.
    بعبارتی در تعریف و بیان مفهوم کلمه ای نمیشه از خود اون کلمه استفاده کرد چون اون کلمه هنوز برای مخاطب معنا نداره.
    با سپاس

  9. ممنون بابت دوره های خوب و کاربردی که کمک میکنه به اینکه بتونیم علوم روز کسب و کار و مهارتهای خودمونو بالا ببریم تا بتونیم بهترین عملکرد رو داشته باشیم. 👍🌹

  10. باسلام و خسته نباشید خدمت شما.بسیارسپاسگزارم از مطالب آموزنده ومفیدتان.صددرصدبه ما کمک خواهد کرد.سپاس فراوان،

  11. درود بر شما
    بدین وسیله مراتب سپاس خود را بابت دانش وآموزش ومهارتهایی که در اختیار ما قرار دادید سپاس فراوان دارم وشما به ما نشان دادید چگونه در کارمان موفق تر شویم واز زحمات ارزشمند شما سپاسگزارم

  12. سلام و عرض ادب،درخصوص فروش محصول،یه مشاور باید اطلاعاتش انقدر بالا باشه که تا مشتری بخواد قیمت محصولی رو بپرسه،ابتدا تمام اطلاعات محصولی رو در اختیارش بذاره که دغدغه های مشتری برطرف بشه،و متقاعدبشه که پول کیفیت محصول رو داره پرداخت میکنه،و کیفیت و کمیت باهم همخوانی داره.

  13. داشتن شناخت محصول یعنی اینکه با آگاهی کامل و داشتن اطلاعات دقیق بتونیم محصول رو به مصرف کننده معرفی کرده و خیال خودمون و مشتریان رو از کیفیت محصول راحت کنیم. ممنون از آموزش کامل و جامعی که در اختیار ما قرار میدید

  14. بعد از۲سال سابقه کار بعنوان کسی ک در بدو استخدام در سطح منطقه در ۵استان مربی اموزش بوده ام.و بعد از گذشت ۴ماه از شروع فعالیت ارتقا سمت ب کارشناس فروش.هنوز ب اموزش نیاز دارم و باید هر ماه مرور کنم و خودمو رو آپدیت نگه دارم.ممنون از تیم اموزش و دست اندرکاران سایت وینگ

  15. بسیار عالی هست که گروه صنعتی انتخاب به عنوان یک هلدینگ بزرگ پشتیبانی مالی بسیار قدرتمندی برای کارخانه اسنوا میباشد و در فراز و نشیب های بازار تاثیر بالایی برای ادامه روند تولید بدون نگرانی هست قطعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا