Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

تحقیقات بازار به چه معنی است؟

شما بعنوان مشاور فروش اسنوا هر روز باید بازار لوازم خانگی را در ایران و حتی در جهان مورد بررسی قرار دهید. مواردی که باید همیشه به دنبال پاسخی صحیح برای آن باشید عبارت است از:

  • برندهای موجود در بازار ایران
  • سبد محصولات هر یک از برندها
  • بررسی هر یک از برندها و ویژگی های آن
  • مقایسه ویژگی های محصولات با محصولات اسنوا
  • رنج قیمت محصولات
  • ارزش‌هایی که برند در کنار محصول به مصرف‌کننده ارائه می کند. بعنوان مثال پشتیبانی ۲۴ ساعته، باشگاه مشتریان و …
  • بررسی مشتریان هر یک از برند ( ویژگی های دموگرافیک، طبقه اقتصادی و …)

البته موارد دیگری نیز هست که در مسیر تحقیق قطعا به آن دست خواهید یافت.

به اقدامات بالا تحقیقات بازار یا بررسی بازار می‌گویند.

اما تحقیقات بازار چیست؟

تحقیقات بازار یکی از عوامل مهم رقابت بین شرکت ها به حساب می آید. با شناختن مشتریان و رقبا می توان مبنای رقابت در بازار را تغییر داد. با استفاده از تحقیقات بازار، اطلاعات جمع آوری شده مورد بررسی قرار می گیرد و با تحلیل اطلاعات می توان نیاز بازار، اندازه و رقابت در بازار را تعیین کرد. تحقیقات بازار شامل هر دو روش کیفی (گروه های کانونی، مصاحبه های عمیق) و روش های کمّی (پرسشنامه ها و تحلیل داده های ثانویه) است.
تحقیقات بازار به ساده ترین شکل به صورت ناخودآگاه با پرسیدن نظر مشتریان درباره محصول، قیمت و یا سوالاتی درباره رقبا، توسط کارفرما انجام می شود؛ اما تحقیقات بازار حرفه ای با استفاده از فرمول ها و تکنیک های این علم انجام شود که اطلاعات فوق العاده با ارزشی را در اختیار صاحبین کسب و کار قرار می دهد.

چرابه تحقیقات بازار نیاز داریم؟
هدف اصلی انجام تحقیقات بازار جمع آوری اطلاعات مورد نیاز کارفرما برای ارتقا کسب و کار، ایجاد نوآوری و راه اندازی کسب و کارهای جدید است.

محصول: ارتقا محصولات و خدمات بر اساس اطلاعات جمع آوری شده و مرتبط با نیاز مشتریان است که شامل بررسی ظاهر محصول، کاربرد آن، خدمات پس از فروش و ضمانتنامه ها می شود.
قیمت: تعیین قیمت با محاسبه حاشیه سود مناسب و رقابتی به عبارتی تعیین قیمت مناسب برای مشتری مهمترین اصل به حساب می آید.
تعیین محل اجرا: تعیین محل تولید و توزیع محصولات و مقایسه مکان های مختلف از نظر فرهنگی و موقعیت اجتماعی از پارامترهای تاثیر گذار در تعیین محل اجرا پروژه می باشند.
رشد کسب و کار: تبلیغات و برندینگ از جمله ابزارهای توسعه کار می باشند و برای تاثیر گذاری این ابزارها در بازار باید شناخت کامل از بازار هدف محصول پیدا کرد . بازارهای هدف شامل :کودکان، خانواده ها، دانش آموزان و دانشجویان و … هستند.
بخشی از اهداف اجرای تحقیقات بازار، جلوگیری از وقوع اتفاقات غیر قابل انتظار است. با داشتن اطلاعات دقیق از بازار (تحقیقات بازار) و با کمک تجربه می توان تصویر شفاف تری از بازار را در اختیار کارفرمایان قرار داد.

دستاوردهای تحقیقات بازار در کسب و کار

• درک مشتری، شناسایی سطح آنان (مکان زندگی، جنسیت، میزان درآمد و …)
• به وجود آوردن کمپین های بازاریابی بیشتر
• تعیین بهترین مکان برای اجرا کسب و کار
• شناسایی فرصت های رشد و افزایش سود کار
• ایجاد تغییرات نسبت به تقاضای بازار
• پیشنهاد محصولات جدید با توجه به نیاز روزمره بازار
• پیدا کردن بازار جدید درون و یا خارج از کشور
• برنامه ریزی برای شیفت های کار، تعداد پرسنل مورد نیاز و هزینه ها
• بررسی و تحت نظر گرفتن رقبا در بازار
• شناسایی رقبا
• جمع آوری اطلاعات درباره نحوه کار رقبا
• مقایسه رقبا
• کاهش ریسک

به طور خلاصه، انجام تحقیقات بازار برای درک بهتر مشتریان و داشتن شناخت بیشتر از رقبا صورت می گیرد. که همگی برای توسعه محصول و خدمات، مورد استفاده قرار می گیرد.

۱٫ تعیین نیاز ها و خواسته های مشتریان
تحقیقات بازار به منظور شناسایی و درک مشکلات مشتریان و برطرف کردن نیاز های آنان انجام می شود. از مهمترین عوامل در این بخش می توان به شناخت عمیق مشتریان در پرداخت هزینه ها به ازای محصول مورد نظر نیز اشاره کرد.
آشنایی با نموردارهای جمعیت شناسی مختلف نیز اطلاعاتی شامل، جنسیت، سن، شغل و وضعیت اقتصادی از مشتریان را در اختیار کارفرمایان قرار می دهد جزئیات اطلاعات بدست آمده به گونه ای است که محصولات مورد نظر مشتریان، نکات مثبت و منفی از نظر آنان را نیز می توان شناسایی و بررسی کرد.
۲٫ درک بهتر از بازار
تحقیقات بازار در تعیین اندازه و مقدار رشد بازار تاثیر دارد؛ با انجام تحقیقات بازار می توان فرصت های موجود و یا حتی میزان اشباع بودن بازار را تعیین کرد. از تحقیقات بازار با هدف به روز نگاه داشتن اطلاعات استفاده می شود تا همیشه آخرین تغییرات و نیاز ها در بازار در دسترس باشد.
۳٫ توسعه محصولات مورد نظر مشتریان
تحقیقات بازار میزان جذب و محبوبیت کالای تولید شده توسط تولید کننده را ارزیابی می کند. از جمله دستاوردهای تحقیقات بازار می توان به شناسایی تفاوت ها بین شرکت های رقیب اشاره کرد که با شناسایی نقاط قوت و ضعف رقبا می توان برنامه های توسعه برای محصولات را برنامه ریزی کرد.
۴٫ تسلط بر بازار
تحقیقات بازار به تطبیق تولیدات با نیاز بازار و مشتریان برای داشتن تسلط به روی بازار هدف انجام میشود. این کار نیازمند برنامه ریزی دقیق و زمان بوده تا بتوان به شناخت و درک مناسب از بازار هدف رسید.

خوشحال میشویم در زیر این پست نظرات شما را بشنویم

165 دیدگاه دربارهٔ «تحقیقات بازار به چه معنی است؟»

  1. میلاد شاه پوری

    سلام،وقت بخیر،مقاله خیلی خوب و در عین حال مفید و مختصر بود که همه مواردی که یک نفر برای یادگیری بازار نیاز داره درون بود.

  2. حمیدرضا مهدی خانی

    باسلام بسیار مفید و آموزنده به نکات ریز و قابل توجهی اشاره شده که میتوان برای مقایسه بین برندها بسیار مفید باشد با تشکر فراوان

    1. رضا عرب پور داهوئی

      با درود و سپاس فراوان
      مقاله بسیار خوبیه،راهنمایی خوبی هستش در خصوص آنالیز بازار و رقبای برند اسنوا
      واسه درک و شناخت مشتریان و بازار مورد استفاده زیاد قرار میگیره در آینده (شروع بکار فروشگاه ها)

      سپاس از زحماتتون
      شعبه/کرمان

  3. طاهره محنت فر

    با سلام مرسی. مقاله خوبی بود و حداقلش به من نشون داد که تحقیقاتی که باید انجام بدم تو چه مسیری باشه.

  4. افشین امجدی

    با توجه به سهم تهیین کننده ی تحقیقات بازار بر تمام فعالیت های بنگاه های اقتصادی اعم از توسعه محصول تا فعالیت های بازاریابی و فروش ، درک این مهم برای تمامی پرسنل در تمام سطوح ضروری و مقاله فوق با بگونه ای ساده،مختصر و مفید و جامع اهمیت تحقیق و مطالعه بیشتر در این زمینه را روشن میسازم
    با تشکر از شما

  5. محمد سعیدی

    باسلام و خداقوت به شما مسئولین گرام.
    مطالب شما مفید و تاثیر گذار است
    در ادامه با شما هستیم.
    یاحق

  6. پیام عراقی نژاد

    با سلام هم جهت اموزش فروش عالیه بخاطر اینکه فروشنده بهتر میتواند با برندهای دیگر اشنا بشود وبه راحتی برای مشتری مقایسه بنماید با محصول و برند خودشان از لحاظ شناخت بازار یکی از گزینه های مفید در سیستم اموزش میباشد باتشکر

  7. باسلام ، همانطور که خانم حلاج باشی فرمودند که نباید برند رقیب را تخریب کرد بلکه با جمع آوری اطلاعات مقایسه ایی از لحاظ قیمت ،سبد محصول ،ویژگی محصول،ارزشی که برند به مشتری با خدمات و گارانتی محصول میده آگاهی پیدا کرد تا دید وسیع تری نسبت به معرفی محصول به مشتری انتقال بدهیم.

  8. با سلام
    منم معتقدم شناخت بازار خیلی میتونه توی روند مذاکره و نهایی کردن فروش به کارمون بیاد … در صورتی که علاوه بر شناخت محصولات خودمون ، شناخت نسبی و حتی جامعی از محصولات رقیب هم داشته باشیم / چرا که به روند رشد شرکت کمک خواهیم کرد و باعث خواهیم شد به جای درجا زدن ، کالای متناسب با نیاز مشتریان و مردم ، تولید شود

  9. شناخت بازار و رقبا در صنعت لوازم خانگی مهمه و نیاز هست ک همه این مهم رو در نظر بگیریم و با بالا بردن اطلاعت خودمون در خصوص معرفی محصولات اسنوا بجای تخریب رقبا به خوبی محصول رو معرفی کنیم و قطعا چیزی که مهمه اینه که ما بتونیم فروشنده ی خوبی برا سازمان باشیم و چرخه ی این کار رو به خوبی با فروش محصولات بچرخونم.

  10. با توجه به اینکه جامعه ایران در حال گذار از سنتی به مدرنیته هست. من به شخصه تاثیر این حرکت رو در تولیدات لوازم خانگی هم از نظر طراحی ظاهری هم از نظر امکانات و خصوصیات درک میکنم

  11. سلام. وقت بخیر. ممنون از توضیحاتتون. به نظرم کمی بیشتر شفاف سازی کنید و مثال های ساده و قابل فهم از چگونگی انجام کار بیارید شاید بشه بهتر این مطلب و درک و در ذهن آنالیز کرد. کمی گنگ، خشک و فشرده بود وجود مثال یا نمونه می تونه کمک بیشتری کنه. اما در کل خوب. ممنونم

  12. در درجه اول مقاله کوتاه و خوبی بود، شناخت بازار و نوع محصول بسیار مهم است، آگاهی و کسب اطلاعات درمورد برندهای مختلف به نوعی همان دانش محصولی ، و نیاز سنجی مشتری و پاسخ گویی شفاف و روشن به مشتری

  13. مقاله بسیار خوب و آموزنده ای بود اول در جهت یافتن رقبای برند محصولات اسنوا دوم اینکه شناختی از بازار و مشتریان داشته باشیم در نهایت کمک میکنه که چطور تحقیقاتی در این مورد داشته باشیم .

  14. امروزه برای ورود به هر کسب ‌و کاری در دنیا نه تنها نیاز به شناخت دقیق آن داریم ، بلکه باید شناخت عمیقی از بازار آن کسب‌و‌کار نیز داشته باشیم. این شناخت از راه تحقیق بازار میسر می‌شود..

  15. سلام.خسته نباشید.ممنونم بابت اطلاعات مفید وکلیدی وآموزنده تون.شناخت بازار رقیب بجای تخریب رقیب ازمقایسه آپشن ها وخدمات کالامون بگیم.بررسی مشتری ونیازسنجی باتوجه ب رفتارشناسی ک بسته به مکان فرهنگی وموقیعت اجتماعی وجنسیت ومیزان درامد ونوع تبلیغات ومحیط شناسی وتسلط بر بازار درک بهتر ازبازار نیازهای مشتریان رو نیاز سنجی کنیم.

  16. تحقیقات بازار بر حول محور اقتصاد،جمعیت،نوع فرهنگ و نوع اجتماع و الگو های قالب ساختاری یک جامعه و رفع هرچه بیشتر نیازهای افراد استوار میباشد.برای حل این مهم ایجاد راهکارهای بسیاری زیاد در قالب تخصص و ایده پردازی و به کارگیری از نخبگان اهل فن و رسم مدار های آماری و شناخت بازار هدف با توجه به رقبا و عملکرد آن ها بسیار حائز اهمیت میباشد.

  17. قطعا باید محصولاتی که دربازار است شناخته شود و به کارفرما اطلاعاتی داده شود تا در برنامه ریزی و ارتقا محصول خود تلاش بیشتری انجام دهد

  18. با سلام .مطالب عالی و اموزنده ای بود .و انشالله در اینده حتما بوسیله تحقیقات در بازار و بوسیله نیاز مشتری بتونیم خدمات بهتری ارائه بدیم

  19. اطلاع از بازار به تولیدکننده این امکان رو میده تا محصولش رو با نیاز بازار تنظیم کنه و دست به تولید محصولی بزنه که متقاضی داره و با توجه به تولید یک چنین محصولی می تونه تو عرصه رقابت با سایر رقبا حرفی برای گفتن داشته باشه پس داشتن اطلاعات از بازار کمک کنه تا تولیدکننده ضمن باقی موندن تو عرصه رقابت به یک تولیدکننده به روز لوازم خانگی تبدیل بشه

  20. فروغ مختاری

    مطالب مفید ومثمر ثمر بود انشالله در جهت تعالی و رشد روزافزون شرکت اسنوا قرار بگیرد

  21. فروغ مختاری

    مطالب کافی و وافی مفید و مثمر ثمر بود.انشالله در جهت تعای شرکت اسنوا و رشد روزافزون قراربگیرد

  22. مطالب مفیدی بوده . شناخت از سبک زندگی با قومیتها و خرده فرهنگهای متفاوت و طبقات اجتماعی به شناسایی سبک خرید مصرف کنندگان و تصمیمات خرید منجر شده و تحلیل محیطی از بازارهای هدف و رقبا را داده و به تدوین استراتژی ها با در دست داشتن بخش بندی ها و جایگاه یابی ها و هدف گذاری های بازار (STP) پرداخت .

  23. دست شما دردنکنه برای توضیحاتتان بنده نیز براین باورم که باید نبض بازاررو در دست گرفت ودر مورد برندهای موجود در بازار نیز آگاهی داشت تا بتونیم بیشتر امکانات محصولات خودمون رو بیشتر برای مشتری چشمگیرتر بکنیم وبهتر نیاز بازار ومصرف کننده روبدانیم.باتشکر

  24. باعرض سلام خدمتتان اینجانب نیز بر این باورم که باید برنیاز بازار ومصرف کننده آگاهی داشت و برندهای موجود در بازار را شناخت وبرتریهای محصول خود را نسبت به آنها دانست تابیشر بتوان مشتری را جذب کرد با تشکر.

  25. با عرض سلام
    مطالب خیلی خلاصه بود
    در کل تحقیقات بازار مجموعه رفتار و انتظارات مشتری در ارتباط با محصولات موجود در بازار میباشد برای تولید محصول مورد نیاز مشتری با کیفیت و قیمت مورد نظر انها

  26. کسبه و مغازه دار های قدیم گاهی از دوستان و آشنایان خود به عنوان عامل نفوذی استفاده کرده و برای کسب یک سری اطلاعات و قیمت ها به داخل مغازه ی همکاران و هم صنفان میفرستند

    این امیر به ما کمک میکنه که بدونیم کجایی داستانیم
    گران فروشیم یا ارزان

    با مشتری میسازیم یا نه

    خدمات ما بهتره یا همکاران

    جای ما بهتره یا آنها

    در کل در کار فروش نباید سرت فقط تو لاک خودت باشه و باید همه چیو تو هوا بگیری حتی نوع پوشش همکار و رقیب

    دیگه بقیه ی چیزا جای خود

  27. سلام وخسته نباشیدمطلب مفیدواموزنده ای بودوبه درک مناسبی ازتحقیقات بازارومجوعه رفتاروانتظاررات مشتری درارتباط بامحصولات مجوددربازبود

  28. ملیحه عربزاده طوسی

    بازار رقابتی بوجود آمده، نتیجه تفکر و برنامه ریزی درست، تعهد و تضمین برای مصرف کننده است

  29. ملیحه عرب زاده طوسی

    بازار بوجود آمده نتیجه برند سازی و برنامه ریزی های بلند مدت تیم پر قدرت اسنوا است.

  30. ملیحه عربزاده طوسی

    این برند سازی نتیجه برنامه ریزی طولانی مدت تیم پر قدرت کوانتوم می باشد.

  31. با سلام , مطالب به صورت کامل و مفید بود و باعث درک صحیح بازار و نیاز مشتری و درک موقعیت های حساس شد.

  32. با انجام دادن تحقیقات درمورد بازار کیفیت، قیمت و ویژگی های محصولات شرکتهای رقیب
    بدون تخریب کردن آنها جهت به فروش رساندن بهتر کالاهای اسنوا اقدام کرد.

  33. بسیلر عالی بود مختصر ومفید تمام نکات کاربردی رو عنوان کردید این بخش وشناخت برندهای دیگر میتواند در تسلط یک فروشنده بر مشتری تاثیر بسزایی داشته باشد و مغلوب بعضی از مشتریان که از بی اطلاعی فروشنده از برندهایی دیگر سو استفاده میکنند وبه قول ما یه دستی میزنند نشد

  34. با سلام خدمت تیم خیلی خوب جناب اقای اذین و همکاران و یک تشکر ویژه جهت نکات اموزش بسبار اموزنده شما و همکاراتون.بنظر من شناخت از بازار میتونه خیلی بهمون کمک کنه در راستای مذارکره با مشتریان و متقاعدکردن مشتری

  35. با سلام
    بررسی محصولات در بازار به دلیل این است که بدونیم برندهای دیگه چه مزیتهای و برتری های دیگه نسبت به برند ما دارند یا مزیت و برتری برند ما نسبت به رقبا چیه
    در کل این ویژگیها شامل قیمت و سبد محصولات .خدمات پس از فروش ویژگیهای تک تک محصولات و‌.. میشود

  36. بابررسی برندومحصولات دیگررقبامیدونیم که چه مزیتهاوبرتریهای نسبت به برندماداره ودرجهت ارتقامحصولات خودنسبت به بقیه برندهدکوشاوفعال باشیم ودرجهت رفع عیوب وکم وکاستی محصولات خودتلاش کنیم

  37. فاطمه زارعی

    بررسی بازار و تحقیقات در آن باعث رشد در کسب و کار خودمان میشود و انگیزمان را برای توسعه و درک بهتر آن چند برابر میکند و با این کار نسبت ب رقبا پیشی میگیریم و اطلاعات خود را افزایش میدهیم

  38. بسیار عالی و جالب و مفید بود . هر تاجر یا برند معتبری که بخواهد در دراز مدت دربازار فروش جایگاهی برای خود باز و در امتداد بازارهای داخلی و خارجی رقابت و حرکت کند میبایست از تمام زوایا بازار را رصد کند ///طراحی/کیفیت/قیمت/تنوع رنگ و غیره

  39. پایه و اساس تولید و فروش محصول تحقیقات قبل آن در بازار و شناخت رقبا است که به ما کمک میکند تا خدمات بهتر براى مشترى انجام داده و رضایت بیشتر مشترى از محصولات و رفع نیاز آنها ما را نسبت به رقبا متمایز میکند و ریسک کمتر و سود بیشتر را براى شرکت تولید کننده در بر دارد.

  40. مقاله خوبی بود و ذهن رو آماده میکنه برای پرسیدن سوالاتی در مکالمه از مشتریان در خصوص بازار و رقبا.
    و مهمترین چیز در فرهنگ سازی و عرضه محصول شناخت بازار و رقبا و مشتریان هستش که با تحقیقات بازار بدست میاد.

  41. جامعه شناسی و درک محیط اطراف مون و افراد که زندگی میگنن بسیار مهم بود مخصوصا در جامعه شهر های کوچک که قومیتی هستش ما به نحوه احسن در یک محله یا اقوام بازار یابی خوب داشته باشیم به صورت سلسله وار و دهن به دهن تاثیر به سزای در فروشمان دارد

  42. بسیار عالی با توجه به این محتوا ها میتوانیم به بهترین روش های مذاکره با مشتریان بپردازیم و با توجه به نیازهای مشتریان محصولات خود را بفروشیم

  43. مطالب بسیار مفید
    باید تحقیقات بازاری داشته باشیم تا درک بهتر و شناخت بیشتر نسبت به مشتری

  44. شناخت رقبا و بررسی شرایط موجود در بازار و بررسی و شناسایی محل زندگی و میزان درآمد قطعا کمک شایانی به فروش بهتر خواهد داشت
    ممنون از توضیحات کامل تون

  45. سلام وقتتون بخیر
    به نظرم بررسی شرایط موجود در بازار فروش و شناسایی محل(منطقه) زندگی و میزان درآمدی که افراد اون منطقه دارن، قطعه و یقینا کمک شایانی به فروش می کنه،البته با توجه به اطلاع از شرایط فروش دیگر برند ها

  46. صرف نظر از اسنوا اگه بخایم در هر بازاری موفق باشیم باید دانشمونو نسیت ب اون بالا بیریم و همراهان و مخالفان مسیر رو خوب بشناسیم

  47. البته نظر من در مورد بازار وتولیدات طبق درک خودم اینه که محصولاتی که تولید میشه یک عمر معمول داشته باشه…یعنی در کنار رضایت مشتری دوباره مااون محصول وبتونیم بفروشیم…مثال در مورد فروشنده لباسی که تولید میکرد و اگه زمان پدر بزرگ مادربزرگامون بود به خریدن یک دست لباس اکتفا میکردن…ولی الان سیاستی به کار گرفته شد که لباس خراب نشده میره بیرون از خونه..حالا وسایل منزل یه عمر ۱۰ ساله که گارانتی میشه کافیه..شایدم باید مثل لباس سیاستی به کار گرفته بشه. که زودتر عوض کنن مشتریا…نمیدونم درسته نظرم یا نه..

  48. باسلام واقعا مقاله ی بود که حتی یک فروشنده و یک بازار عادی هم می تونه در وسعت کوچکتر از آن استفاده کنه و در حقیقت یکی از ابزار های پیشرفت برند و پیشرفت فروش ارزیابی بازار هستش با تشکر فراوان

  49. با سلام و احترام.با شناخت بازار و نوع نیاز مشتری.میتونیم محصولی همسان با نیاز مشتری در اختیارشون قرار بدیم و سطح رضایتمندی رو تا مقدار زیادی بالا ببریم

  50. با سلام ..این که با اگاهی و انالیز کامل به سراغ هر کار یا فروشی رفت یک امتیاز خیلی با ارزش و خوب به حساب می اید.

  51. اگاهی فروشنده از کالایی ک بفروش میرساند نحوه برخورد و میزان اطلاعات فروشنده تاثیر بسیاری در فروش دارد در بازار باید به تمام جوانب دقت کرد حتی اموزش هایی که پرسنل برای ارتقا فروش خود دارند نیز باید اگاه بود

  52. به نظرم برای شناخت بازار و نیاز مشتری مطالب خوبی بود و به نظرم مقاله ی کاملی بود برای فروش حرفه ای اول باید شناختمون رو درباره ی رقبا کامل کنیم بعد شناخت نیاز مشتری و بعد شناخت کامل روی محصول خودمون که ارائه ی کامل و جامعی داشته باشیم

  53. به نظرم مقاله ی کاملی بود برای فروش حرفه ای اول باید شناختمون رو درباره ی رقبا کامل کنیم بعد شناخت نیاز مشتری و بعد شناخت کامل روی محصول خودمون که ارائه ی کامل و جامعی داشته باشیم

  54. بابررسی بازار رقبا میتوانیم ازشرایط فروش هرشرکتی اگاهی پیدا کنیم وباسلیقه مشتریان بیشتراشنا میشویم

  55. در خصوص تحقیقات بازار مطالبی که اینجا نوشته شده بیشتر برای شرکت و ایده های استارتاپی‌ مطرح میشه که شناخت رقبا از مسائل مهم در این خصوص هست ولی به نظر من در خصوص شناخت بازار برای یک مشاور فروش بهتر بود در خصوص فروشگاه های رقیب ریتیل ها و فرانچایزها‌ میگفتید که چگونه روی کار تحقیقات زمان صرف کنند برای پیشرفت یک شرکت بایستی شرایط همیشگی موجود باشه تا مصرف کنندگان به سمت محصولات اسنوا ترغیب بشن در خصوص رقبا خب قطعا اگر تحریم ها برداشته بشه و راه برای کالاهای رقیب شرکت اسنوا باز بشه بایستی حرفی برای گفتن داشته باشیم اگر در بازار مصرف کننده بین دو انتخاب باشه مثلا یک برند کره ای اصل و یکی برند اسنوا قطعا به سمت اون محصول ترغیب میشه پس باید خیلی شرایط فروش رو ارتقا داد و هوای ریتیل ها رو داشته باشند که بتونن پیشرفت کنن در این صنعت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا