Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

چالش انتقال تجربه فروش

از طرفی روش فروش در شهرها و مناطق مختلف متفاوت است و از طرف دیگر برای فروشِ محصول به هر مشتری باید روشی متناسب با او انتخاب کنید.
روش های آکادمیک فروش بسیار است اما مهم‌تر از آن تجارب فروش موفق است.
به همین منظور برای ما مهم است شما از چه روشی برای فروش در شهر خود استفاده می‌کنید، شاید این روش برای همکاران شما هم موثر باشد.

پس همین الان بهترین روش فروش، بهترین سوالی که از مشتری پرسیدید و هرچیزی که فکر می‌کنید در فروش مهم است و خودتان تجربه کردید را برای ما در لینک زیر در سایت wing (قسمت نظرات) کامنت کنید.

بهترین تجارب به اسم شما در کانال و وب سایت وینگ منتشر خواهد شد.

راستی ما در اسفندماه تصمیم گرفتیم، موضوع آموزشی را زیر و بم محصول با رویکرد بیان منفعت قرار دهیم. محتوای آموزشی اسفند ماه در اینجا منتشر خواهد شد.

10 دیدگاه دربارهٔ «چالش انتقال تجربه فروش»

  1. سلام و خسته نباشید خدمت همکاران گرامی
    به نظر من بهترین راه فروش صداقت داشتن هست به طوری که اگه با مشتری صادق باشیم حتی اگه کالا مرغوبی هم نفروشیم تاثیر خوبی در فروش ما خواهد داشت.
    این تجربه چند ساله من است.

  2. سلام و وقت بخیر
    سوال اول نام مشتری
    ایا قیمت محصول برای شما اولویت دارد یا کیفیت محصول
    در جواب توضیح دادم که نسبت به مبلغ یا همون قیمت فلان محصول شما کالایی به مراتب بهتر و با کیفیت تری تهیه خواهید کرد
    و مابقی بحث بستگی به جواب مشتری دارد

  3. سلام خسته نباشید.
    باید مطابق آموزش، اول ارتباط سازی کنیم و در بین این ارتباط سازی سعی کنیم بیابیم که هدف از خرید چیست. در نظر داشته باشیم که فرد برای خرید به دلیل دارد:
    ۱- خرید جهیزیه
    ۲- نو کردن وسایل منزل
    ۳- تعویض کردن
    با فهمیدن هر کدوم از این سه بخش ها می توانیم مشتری را با ارزش کالا و مزیت های آن جذب کنیم نه تکنولوژی های مختلف. به طور مثال کسی که به دنبال جهیزه است جدید ترین محصول را می خواهد تا دیر تر از مد بیوفتد. زیبا ترین را می خواد و چون جوان هستند به دنبال تکنولوژی اند. همچنین کالایی را می خواد که طول عمر بالا داشته باشه تا دوباره هزینه خرید نکند. و در نهایت هم دنبال شرایط عالی قیمتی خرید است تا بتواند سایر وسیله های دیگر مورد نیاز را هم بخرد.
    خوب کار ما اینجا اینه که این ویژگی ها رو به گونه ای بیان کنیم که مشتری احساس نماید همان چیزی که در ذهن خود تصور می کرده است را یافته است. در اصل آنچه مشتری می خواهد این موارد است و در کنار آن با اشاره به فناوری های که دریافته ایم مورد پسند مشتری است، آن کالا را شاخص و خواستنی تر می کنیم.

  4. حمید رضا مهدی خانی

    با سلام برای هر گروه از محصولات به تناسب آن سوالاتی رو از مشتری باید بپرسید که پی به نیاز و رفع نیاز اصلی مشتری ببرید و در کمال صداقت تمام جزئیات و حتی میتونید نقاط ضعف محصول خود را به مشتری گوش زد کنید تا بیشتر به صداقت شما پی ببرد و تاکید بر خدمات پس از فروش و ارزشی که محصول دارد به خرید کردن مشتری می تواند کمک کند یه مورد دیگه که خیلی خیلی مهم هست تو فروش صبر و حوصله شماست و اخلاق نیکو و احترام به مشتری است هر مشتری میتواند یه تبلیغ برای فروشگاه شما باشد و بلعکس .
    پرفروش و پرروزی باشید ‌.
    ایام به کام فروشگاه هدایت مشهد

  5. سلام بهتر و کارآمدترین روش به نظر بنده ایجاد آرامش و اعتماد در مشتری نسبت به خودمونه چون اگه مشتری احساس کنه ما به خاطر فروش به هر عنوان از راهی وارد نمیشیم خود به خود به خرید رغبت نشون میده پس اولین کار ایجاد فضای اعتماد هستش

  6. سلام تمام نظرات دوستان قابل احترام میباشد ولی یکی از شیوه های فروش من تو این چند سال کاری فروشندگی این بود که زمانیکه مشتری برای خرید وسیله ایی حضور پیدا میکرد اگه به عنوان مثال نظر مشتری روی مدل خاص با مثلا لباسشویی ۸ کیلویی بود ولی حالا به دلایلی اون مدل کالا موجود نبود سعی میکردم با راهنمایی درست و دادن اطلاعات و مقایسه لباسشویی که موجود در فروشگاه باشه را فروش کنم به نوعی سعی میکردم مشتری دست خالی بیرون نرود چون ممکنه با گفتن یک کلمه موجود نیست یا فعلا نداریم نظر مشتری به خرید مارک اون محصول عوض بشه و کلا سراغ یه لباسشویی با یک برند دیگه بشه البته این نظر اینجانب میباشد شاید هم بعضی از دوستان مخالف باشن با تشکر

    1. بسیار هم خوب
      بله درست هست. نباید به مشتری بگیم نداریم یا نیست البته میدونیم کار سختی هست.
      بهتر هست با سوال و جواب مشتری را به سمت مدلی دیگه سوق بدیم.

    2. سلام ادامه توضیح قبلی همیشه یه سری محصولات فروش نسبتا بهتری دارن و فروش اون محصول حال به خاطر تبلیغات زیاد کیفیت دستگاه همیشه به قول ما خوش فروشتر هستن اینجا هم باید فروشنده تمام تلاشو انجام بده که از تمامی مدلها فروش کنه و همیشه بسنده یه یه مدل خاص که خوش فروش باشه نکنه حال بحث اعتماد و احترام به مشتری و راهنمایی درست اجناس که در درجه اول باید باشد با تشکر

  7. یاسر ذوالفقاری

    با سلام.بنظر من پرسیدن سوالاتی که بتونه نیاز واقعی مشتری رو بهش گوش زد کنه و یادش بیاره. در زمان گفتگو با مشتری میتونیم بسته به محصولی که قرار هستش مشتری خریداری کنه سوالاتی پرسیده شود که بعدش بتونیم ویژگی و منفعت رو بهش معرفی کنیم بطوری که مشتری جذب اون منفعت محصول بشه و قیمت محصول و یا زمان تحویل رو تو ذهنش کم رنگ جلوه بده.

  8. با سلام و خسته نباشید با سوال صحیح و به موقع پرسیدن و خوب گوش دادان به صحبتهای مشتری از نیاز وی با خبر میشوید و بعدراهنمایی فروشنده بعنوان یک مشاور فرآیند فروش را به میزان ۱۰۰درصد افزایش میدهد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا